راهنمایی و مشاوره در زمینه انتخاب و خرید بهترین و مناسب ترین سایبان

برای داشتن یک سایبان با کیفیت و متناسب با محل مورد نظر و کاربری مناسب آن باید به نکات مختلفی توجه کردکه در اینجا سعی میکنیم به اختصار تعدادی از آنها را بیان کنیم:

راهنمایی و مشاوره در زمینه انتخاب و خرید بهترین و مناسب ترین سایبان

برای داشتن یک سایبان با کیفیت و متناسب با محل مورد نظر و کاربری مناسب آن باید به نکات مختلفی توجه کردکه در اینجا سعی میکنیم به اختصار تعدادی از آنها را بیان کنیم:

در ابتدا می بایست مشخص کنیم که سایبان را برای چه منظوری نیاز داریم به عنوان مثال: سایبان برای پوشش جلوی درب ورودی ساختمان و برای جلوگیری از ورود آب باران می باشد یا به منظور جلوگیری از تابش نور آفتاب بر روی درب و جلوگیری از رنگ پریدگی درب و به همین ترتیب سایبان میتواند برای سایه اندازی و محافظت خودرو در برابر آفتاب یا باران باشد، یا سایبانی باشد برای سایه اندازی بر روی تراس یا بهار خواب خانه. اینها هرکدام باید دارای مشخصات مختص خود باشند تا بیشترین بازدهی و کیفیت را داشته و عمر مفید طولانی داشته باشند. در زیر به ترتیب تعدادی از سایبان ها با کاربری های متفاوت را به اختصار ذکر می کنیم.

۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

سایبان خودرو سازه ای ساده است که احتمالاً آن را در خیلی از دانشگاه ها، مدارس، مجموعه های ورزشی و یا پارکینگ ها دیده باشید. اگرچه دریافت مقدار کافی از نور آفتاب در طول روز امری ضروری است و مزایای زیادی به همراه دارد، ولی قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب نیز بسیار مضر است. به عنوان یک انسان، قرارگیری بیش از حد در معرض آفتاب ممکن است باعث بروز سرطان پوست شود. ولی این آسیب تنها متوجه انسان ها نیست و حتی اجسام نیز نباید بیش از حد در معرض آفتاب قرار بگیرند. به همین خاطر است که امروزه بسیاری از افراد از سایبان پارکینگ خودرو استفاده می کنند. مدل های مختلف آن را احتمالاً در پارک ها، خیابان ها، ادارات، مدارس، استادیوم و یا سازمان ها دیده باشید.

 سایبان پارکینگ خودرو را می توان به عنوان زیر مجموعه ای از دسته بندی کلی‌تر سایه بان ها در نظر گرفت. این سایه بان ها عموماً از پارچه ها و یا ورق های مخصوصی ساخته می شوند که طول عمر بالا، مقاومت بالا در برابر آفتاب و قابلیت محافظت و جذب اشعه UV خورشید را داشته باشند. برای ساخت سایبان پارکینگ خودرو می توانید از مدل ها و طراحی های مختلفی استفاده کنید. نوع طراحی مورد نظر بستگی به فضای موجود در محیط، نوع معماری سازه های اطراف، تعداد خودرو های مورد نظر و برخی عوامل دیگر خواهد داشت.

  • ZAHRA DEHGHAN
  • ۰
  • ۰

سایبان یک روکش ثانوی است که به قسمت خارجی دیواره های یک ساختمان متصل می شود. سایبان معمولاً از کرباس تشکیل شده است که با فیبر اکریلیک، رشتۀ پلی‌استر یا پنبه بافته شده است و همچنین می تواند از لایه ای از وینیل (vinyl) که بر روی الیاف پلی‌استر قرار گرفته است و روی سازه ای سبک از آلومینیوم، آهن، فولاد و احتمالاً چوب و مواد شفاف (که برای پوشش سلول‌های خورشیدی در تابستان استفاده می‌شود ولی در زمستان باید اجازه دهد که نور تا حد ممکن از آن عبور کند) کشیده می‌شود ساخته شده باشد.

این ساختار با خرپا، سازه‌های فضاکار یا با چهارچوب پیکربندی می‌شود. سایبان همچنین با استفاده از زیرسازه‌های آلومینیومی و روکش آلومینیومی ساخته می‌شوند. این سایبان‌های آلومینیومی وقتی استفاده می‌شوند که از سایبان‌های پارچه ای نمی‌توان استفاده کرد مثلاً در جایی که بار سنگینی از جانب باد یا برف بر سایبان تحمیل می شود.

مکان سایبان در ساختمان ممکن است بالای پنجره، درب، یا بالای پیاده‌رو باشد. با اضافه کردن ستون، سایبان تبدیل به کانوپی ‏(en)‏ می‌شود که می‌تواند از فضای ساختمان فراتر رود مثلاً در ورودی یک هتل. رستوران‌ها معمولاً سایبان را به قدری پهن انتخاب می‌کنند که قسمت قابل ملاحظه ای از فضای بیرون را بپوشاند تا مشتریان قادر باشند در فضای بیرونی شام بخورند، دور هم جمع شوند یا مهمانی بگیرند. در ساختمان‌های تجاری، معمولاً اطلاعاتی روی سایبان نقاشی می‌شود.

شرکت بزرگمهر تولیدکننده انواع سایبان خودرو|سایبان پیچ و مهره ای|سایبان ثابت|سایبان تراس و حیاط|سایبان چادری و... می باشد.

  • ZAHRA DEHGHAN
  • ۰
  • ۰

سایبان هایی که برای خودرو طراحی می شوند می توانند خودرو را از آسیب اشعه های آفتاب در روزهای گرم و یخ زدگی در روزهای سرد مصون نگه دارند این مدل سایبان ها همچنین باعث سالم و تمیز ماندن ماشین می شوند و در فصل زمستان نیز این مدل سایبان ها باعث سالم ماندن شاسی ماشین و بدنه آن می شوند.
برخی از سایبان ماشین ها به صورت متحرک یا برقی ساخته می شوند و برخی دیگر نیز به صورت ساده طراحی می شوند که شما می توانید با توجه به میزان بودجه خود از بین طرح های متنوع سایبان زیبا و در عین حال کاربردی را انتخاب نمایید.
برای ساخت سایبان خودرو از متریال های مختلف نظیر فلز و آلومینیوم و چوب و PVC و … استفاده می شود که سایبان های چوبی مانند آلاچیق های چوبی برای حیاط ویلا و باغ انتخابی مناسب هستند.

  • ZAHRA DEHGHAN